dinsdag 17 februari 2009

Inhaalverbod wordt afgeschaft

Vandaag in de krant ...
Ongelooflijk vind ik het, het inhaalverbod voor vrachtwagens, waar er maar 2 rijstroken zijn wordt afgeschaft. Want soms mogen ze het wel, maar meestal niet.
Schandalig vind ik het. Elke chauffeur die dagdagelijks op de baan is, weet hoe vervelend het is om constant op de rem te moeten gaan omdat vrachtwagens elkaar willen inhalen (rijden die niet allemaal 90km/uur).
Deze week had ik het nog voor, ik reed op cruise control aan 92 km/uur en volgde een vrachtwagen op een afstand van ongeveer 50 meter. Degene die achter mij reed vond dit blijkbaar niet ok en kwam dan maar net achter me op de tweede rijstrook rijden (zonder voorbij te komen, want dat ging ongelooflijk traag) al toeterend ... tot ik er de volgende afrit afging ...
Ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam en ik wil niemand viseren, maar de reden, dat het onduidelijk is voor buitenlanders ... De meeste die ik de overtreding zie begaan, zijn gewoon Belgische nummerplaten (al kies ik misschien de verkeerde momenten op de baan).
In alle geval, ik vind het, ongetwijfeld met veel anderen autobestuurders, een goede maatregel die wordt afgeschaft.
En als het is omwille van onduidelijkheid, maak het dan gewoon algemeen op alle wegen tot 2x2 rijstroken ... of niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten